SAFEXPLAIN

Parte hartzaileak
- Barcelona Supercomputing Center (BSC)
- IKERLAN S. Coop.
- AIKO SRL
- RISE RESEARCH INSTITUTES OF SWEDEN AB
- NAVINFO EUROPE BV
- EXIDA DEVELOPMENT SRL
Iraupena
2022 - 2025
Aurrekontua
3 891 875 €
Programa
Europar programak: Horizon Europe
SAFEXPLAINen helburua da adimen artifizial autonomo kritikoan (IA) oinarritutako sistemen segurtasun funtzionaleko (FUSA) eskakizunen eta ikaskuntza sakoneko soluzioen izaera konplexuaren (DL) arteko gaur egungo funtsezko arrakala murriztea. Gardentasunik eza (esplikagarritasuna eta trazabilitatea, batez ere) eta DL softwarearen datuen izaera estokastikoa eta mendekotasuna kontrastatu egiten dira sistema kritikoentzako onarpen/baztertze probetan oinarritutako software soluzio determinista egiaztagarrien beharrarekin.
SAFEXPLAINek erronka horri heltzen dio ikuspegi berritzaile eta malgua emanez sistema kritikoetan DLn oinarritutako konponbideak ziurtatzeko (hartzeko) lan egiteko. DLko soluzio gardenak diseinatzen ditu, segurtasun funtzionalaren baldintzak zergatik betetzen dituzten azaltzeko, muturretik muturrerako trazabilitatearekin, ikuspegi espezifikoekin iragarpenetan konfiantza izan daitekeen azaltzeko eta funtzionamendu zuzena lortzeko (eta probatzeko) estrategiekin, ziurtapen-estandarren arabera. SAFEXPLAINek, halaber, segurtasun funtzionaleko diseinuaren segurtasun-patroi alternatiboak eta gero eta konplexuagoak diseinatuko ditu DLren erabilera-maila desberdinetarako (hau da, segurtasun-baldintza desberdinekin). Horiei esker, DL sistema kritikoen multzo zabal batean erabili ahal izango da, kritikotasun-maila desberdinetarako eta failekiko tolerantzia-mailetarako.
gure ekarpena
IKERLANek diziplina anitzeko talde batekin parte hartuko du: segurtasun funtzionaleko ingeniariak, datuen analitikan eta adimen artifizialean espezialistak eta trenbide-arloan esperientzia handia duten software-ingeniariak.
Talde horrek proiektuaren hainbat alderdi estaliko ditu, segurtasuna ebaluatzeko lan-paketearen lidergoa barne. Horren helburua da beharrak identifikatzea eta DLn oinarritutako irtenbide seguru bat eraikitzeko beharrezkoak diren diseinuak eta argudioak sortzea. Lan hori osatzeko, segurtasun funtzionaleko estandarrak betetzea erraztuko duten DL ereduak eta liburutegiak aztertu eta egokitu dira. Azkenik, lan hori guztia trenbide-azterlan batean ebaluatuko da. Azterlan horren helburua da tren autonomoek trenbidean objektuekin edo pertsonekin talka egitea saihestea, DLn oinarritutako objektuak detektatzeko algoritmoekin.